Denne personvernerklæringen inneholder informasjon om hvordan vi håndterer dine personopplysninger. Vi oppfordrer deg til å lese nøye gjennom personvernerklæringen.
- Kontaktinfo
- Sentrale begreper
- GSConsult a.s. er behandlingsansvarlig
- Hva slags informasjon er det vi samler inn?
- Informasjon fra andre kilder
- Formålet med behandlingen av personopplysningene?
- Hvor lenge lagres opplysningene?
- Hvem kan informasjonen deles med?
- Informasjonsdeling med tredjepart
- Hvor oppbevares opplysningene?
- Dine rettigheter i forhold til innsyn, sletting og eventuelt flytting
- Andre formål
- Informasjonskapsler
- Epost og telefon
1.Kontaktinformasjon til GSConsult a.s.
GSConsult a.s. er behandlingsansvarlig for håndtering av dine personopplysninger. Har du spørsmål om behandlingen eller ønsker å komme i kontakt med oss for å utøve dine rettigheter, finner du kontaktinformasjonen vår nedenfor:
GSConsult a.s.
Niels Leuchsvei 99
1359 Eiksmarka, Norge
Organisasjonsnummer: 938054819
E-post adresse: office@gsconsult.no
Tlf : 67162180
2. Sentrale begreper
Personopplysninger er informasjon som alene eller sammen med andre opplysninger kan brukes til å identifisere, lokalisere eller kontakte en person. Eksempler på personopplysninger er navn, telefonnummer og IP-adresse.
Behandling av personopplysninger innebærer alle former for håndtering av personopplysninger som: innsamling, analyse, registrering og lagring.
Behandlingsansvarlig er den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke opplysninger som anmodes. Det er behandlingsansvarlig som er ansvarlig for at håndteringen av dine personopplysninger skjer ut i fra den gjeldende personopplysningsloven.
3. GSConsult a.s. er behandlingsansvarlig
GSConsult a.s. er behandlingsansvarlig for håndteringen av dine personopplysninger.
4. Hva slags informasjon er det vi samler inn?
Når vi er i kontakt med deg lagrer vi i SuperOffice følgende informasjon:
- Navn
- E-postadresse
- Telefonnummer
- Hvilken virksomhet du jobber for
- Stilling eller ansvarsområde
5. Informasjon fra andre kilder
Når du samtykker til at vi behandler dine personopplysninger godkjenner du også at vi kan registrere andre opplysninger om deg som du har gitt oss ved en tidligere anledning. Basert på offentlig tilgjengelig informasjon kan vi også supplere dine registrerte opplysninger med bransje og ytterligere kontaktinformasjon. Hvis du er kunde hos oss kan vi også tilføye ytterligere kontaktinformasjon til dine opplysninger, som du har registrert hos oss via f.eks. telefon til våre selgere. Opplysninger som er nødvendige for de tjenester du skal bruke vil også bli lagret.
6. Formålet med behandlingen av personopplysningene?
Informasjonen som du gir fra deg brukes til følgende formål:
- Salg- og markedsføringsaktiviteter i form av direkte e-post eller telefonkontakt
- Kundebehandling og informasjon om våre produkter
- Slik at vi kan gi deg en mer informasjon som interesserer deg
Vi ber om dine personopplysninger for å:
- Svare på forespørsler
- Sende ønsket materiale.
- Opprette og opprettholde en salgsdialog
- Sende informasjon som kan være av interesse for deg
7. Hvor lenge lagres opplysningene?
Vi behandler personopplysningene bare så lenge det tar å oppfylle hensikten med deres innsamling, deretter sletter vi informasjonen.
Har du en aktiv dialog med oss tar vi vare på opplysningene dine i 5 år fra den siste kontakten; deretter fjerner vi opplysningene vi har om deg. En aktiv dialog defineres som at du har hatt interaksjon med GSConsult a.s. de siste 5 årene via telefon, ved å besvare e-post eller lastet ned materiale på nettsiden.
I det tilfellet du er ansatt i en virksomhet som er kunde hos oss, behandler vi dine opplysninger innenfor rammen for kundebehandling. For aktive kunderelasjoner behandler vi dine opplysninger inntil (1) du avslutter din stilling i virksomheten, eller at (2) virksomheten ikke lenger har en aktiv kunderelasjon med oss. Når en kunderelasjon avsluttes, går vilkårene for lagring og behandling av opplysninger over til de samme vilkårene som er beskrevet i de foregående avsnittene. Avslutter du din ansettelse i virksomheten, er du selv ansvarlig for å gi oss beskjed slik at vi kan slette dine opplysninger.
8. Hvem kan informasjonen deles med?
Oppgitte opplysninger vil være tilgjengelige for et begrenset antall personer i virksomheten, som jobber i markeds og salgsavdelingen.
9. Informasjonsdeling med tredjepart
Vi selger ikke dine personopplysninger til tredjepart. Hvis det er en pågående salg- eller dialog mellom deg, oss og noen av våre leverandører, deler vi informasjon som:
- Navn
- E-postadresse
- Telefonnummer
- Hvilken virksomhet du jobber for
Hvis vi har registrert dine opplysninger i forbindelse med en begivenhet som utføres sammen med en ekstern part, kan vi overføre samme kategorier av personopplysninger som angitt ovenfor.
10. Hvor oppbevares opplysningene?
Opplysningene oppbevares av GSConsult a.s. i vårt online CRM system. Vi har databehandler avtale med SuperOffice som så igjen har avtale med sine underleverandører.
11. Dine rettigheter i forhold til innsyn, sletting og eventuelt flytting
Du har rett til å få informasjon om hvilke opplysninger vi har om deg. Du kan også kreve at vi retter opp i feilaktige opplysninger eller sletter informasjonen din. .
Ønsker du å trekke tilbake ditt samtykke eller kreve å få oversikt over opplysninger, rettelse eller sletting, kontakter du oss på e-postadressen vi har angitt under avsnittet for kontaktinformasjon. For å motta slik info må du sende en elektronisk kopi av forespørselen på et signert dokument. Ønsker du å flytte informasjon kan vi også hjelpe deg med det
12. Andre formål
Dersom vi skal bruke personopplysningene til et annet formål enn det de ble samlet inn for inntrer informasjonsplikten på nytt og vi må da opplyse hva det nye formålet er og gi deler av informasjonen overpå nytt.
13. Informasjonskapsler
Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside.
Lagring av opplysninger og behandling av disse opplysningene er ikke tillatt med mindre bruker både har blitt informert om og har gitt sitt samtykke til behandlingen. Brukeren skal få vite om og godkjenne hvilke opplysninger som behandles, hva formålet med behandlingen er og hvem som behandler opplysningene,
Vi bruker kun informasjonskapsler for å gi deg en bedre brukeropplevelse på våre sider slik at du slipper å fylle inn felt på nytt hver gang du er på våre sider.
14. E-post og telefon
Vi benytter e-post og telefon som en del av det daglige arbeidet. Relevante opplysninger som fremkommer av telefonsamtaler og e-postutveksling som skjer som en del av kundebehandlingen registreres i kundesystemet.
Våre selgere benytter i tillegg e-post i alminnelig dialog med interne og eksterne kontakter. Den enkelte er ansvarlig for å slette meldinger som ikke lenger er aktuelle, og minst hvert år gjennomgå og slette unødvendig innhold i e-mail postkassen. Ved fratreden slettes e-mail postkontoene, men enkelte relevante e-poster vil normalt bli overført til kollegaer.
Sensitive personopplysninger skal ikke sendes med e-post.
Vi gjør deg oppmerksom på at vanlig e-post er ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor ikke til å sende taushetsbelagte, sensitive eller andre fortrolige opplysninger via e-post.